onsdag 9 februari 2011

En kram kan betyda så mycket.

Ännu en gång vill jag lyfta fram hur viktig yogan är för mig, min själ, mitt jag, mitt välmående. Efter att, här om dagen, talat med min syster som fått ett tungt besked kände jag mig stel och mållös Jag kände verkligen att jag inte fick kontakt med mina känslor. Jag ville känna, gråta och skrika ut min rädsla över hur det skulle kännas om jag förlorade min underbara syster. Men det kom inget ur mig. Det kändes bara tomt. På kvällen var det dax för ett två timmars yoga pass. Jag kände motgång i många av de övningar som normalt brukar gå bra. Men denna gång var det speciellt jobbigt. Men efter ungefär halva passet hände något inom mig. Jag började känna! Känna sorg smärta och samtidigt en otroligt stor kärlek till livet. Tårarna rann som floder ner för min kind och jag blev lättare. En otroligt skön känsla att befinna sig i. Efter yogan började jag att prata med en kvinna om hur jag hade känt. Det berörde henne och hon undrade ifall hon fick ge mig en kram. Den kramen som jag fick av henne var så innerlig och äkta. Den skänkte mig ett lugn som inte med ord går att beskriva. Lugnet som den kramen skänkte mig förde med sig ett mod som senare fick mig att ringa tillbaka till min syster och berätta hur mycket hon betyder för mig och jag kunde säga att jag älskar henne.Vi grät båda två. Jag har rest en bit till i livet.
Yogan frigör mig.
En kram kan förändra så mycket.

Videon nedan har sånt fint budskap, en av min favoriter.

2 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet!! Ibland är kroppen den enda dörren till känslor:)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Pia du vet att jag hade givit dig den varmaste av kramar...

    Mia

    SvaraRadera